STRONA GŁÓWNA · O NAS · KONTAKT · KODLK W ŚWIETLE MEDIÓWMaj 21 2019 19:31:46
Reklama
Saturn.pl
NASZ KANAŁ NA YOU TUBE

ZAPRASZAMY NA NASZ KANAŁ NA YOU TUBE!
Facebook
ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA NASZEGO PROFILU NA FACEBOOKU::
FACEBOOK KODLK
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
SENTYMENTALNA PODRÓŻ W CZASIE
Linia: Jaworzyna Śląska -Kędzierzyn Koźle
Linia: Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra- Zgorzelec
Linia: Wałbrzych - Kłodzko
Linia: Jelenia Góra- Mysłakowice- (Karpacz)- Kowary- Kamienna Góra- Marciszów
Linia: Jelenia Góra- Tanvald
Linia: Świeradów Zdrój -Lwówek Śląski- Legnica
Linia: Luban Śląski- Leśna
STATYSTYKI
Jak bardzo popularna jest nasza strona?
KOLEJ W SIECI
Kurier Kolejowy
Inforail
Rynek Kolejowy
OKOKO
Kolej w województwie śląskim
Kolejowy Portal Informacyjny
Kolejowe Mazowsze
Transport Kolejowy
Storna MK z Jeleniej Góry
Kolej w Szklarskiej Porębie
Serwis Kolejowy
Kolejowy Wrocław
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego Kolejowa Toplista
Kolejowa Iłowa
ZANIM WSIĄDZIESZ DO WAGONU ...
Archiwalne rozkłady jazdy
Aktualny rozkład jazdy
SPÓŁKI KOLEJOWE
InterCity
Przewozy Regionalne
Cargo
Koleje Dolnośląskie
LIKWIDACJA IR "MAMRY" DO JELENIEJ GÓRY W ROZKŁADZIE JAZDY 2014/15. OSTRE CIĘCIA POCIĄGÓW INTERREGIO NA DOLNYM ŚLĄSKU.
IR "MAMRY" TYLKO W WEEKENDY DO JELENIEJ GÓRY? BĘDZIE OSTRY ODZEW!

Image and video hosting by TinyPic


Obiecanki ze strony Przewozów Regionalnych w sprawie utrzymania codziennej relacji pociągu InterREGIO "Mamry" Olsztyn- Jelenia Góra, można już sobie wsadzić między książki! Wczorajsze doniesienia o zamiarze oterminowania jego kursowania na odcinku Poznań- Jelenia Góra zostały potwierdzone telefonicznie w rozmowie z Centralą Spółki. Niestety potwierdza się czarny scenariusz, że jeden z najpopularniejszych pociągów na linii 274 nie pojedzie w przyszłym rozkładzie codziennie! Oprócz tego spółka rezygnuje z pociągów InterREGIO łączących Wrocław z Krakowem i Katowicami a IR "Szyndzielnia" do Bielska Białej również będzie kursował w terminach. Nie możemy dopuścić do takiego obrotu sytuacji! Już dziś zostanie wysłane odpowiednie pismo, a w przyszłym tygodniu o zamiarach Centrali napiszą Dolnośląskie media!
IR "GALICJA" NIE POJEDZIE W ROZKŁADZIE JAZDY 2014/15


Są już oficjalne informacje do przyszłorocznego rozkładu jazdy pociągów InterREGIO na Dolnym Śląsku. Z informacji dotyczących linii wyjeżdżających poza Wrocław wynika, że jedynym pociągiem docierającym poza stolicę Dolnego Śląska będzie IR "Mamry" relacji Olsztyn- Jelenia Góra- Olsztyn. Dziś rano w rozmowie telefonicznej Przewozy Regionalne potwierdziły, że pociąg IR "Galicja" nie został zamówiony w przyszłorocznym rozkładzie jazdy ani z Jeleniej Góry ani z Międzylesia a to oznacza, że nie wyjedzie w sezonie 2014/15. Wobec powyższego nasze działania, jako Komitetu będą opierały się tylko i wyłącznie na propozycjach płynących z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz PKP Intercity. Pewne jest już, że dzięki naszym staraniom w Kotlinę Kłodzką zawitają TLK "Rozewie" z Gdyni i TLK "Śnieżka" z Warszawy a Jelenia Górę z Górnym Śląskiem połączy TLK Jelenia Góra- Katowice który prawdopodobnie będzie się nazywał "Morcinek". Nie mamy jeszcze żadnego potwierdzenia w sprawie połączenia relacji pociągów Kłodzko- Leszno i Leszno- Poznań w jedną całość. Niezbyt zadowalające informacje płyną również z linii kolejowej 273. Zapewnienia dotyczące codziennego pociągu TLK relacji Zielona Góra- Katowice można już sobie włożyć "między bajki". Obecnie planowany na tym odcinku jest tylko TLK "Sztygar" co prawda w bardzo atrakcyjnej relacji Zielona Góra- Katowice- Lublin, ale kursujący tylko w weekendy! W sprawie TLK "Sztygar" już zostało wysłane pismo do Ministerstwa Infrastruktury o wytrasowanie go na odcinku Zielona Góra- Wrocław w terminie codziennym. W kwestii połączeń Kotliny Kłodzkiej z Gdynią i Warszawą w przyszłych miesiącach postaramy się o wydłużenie terminów kursowania tych fantastycznych relacji, tak aby ich wizyta na stacjach w Kłodzku i Kudowie nie ograniczała się tylko do letnich wakacji. Naszym zdaniem natomiast pociąg jadący w stronę Krakowa powinien pokonywać odcinek w kierunku Górnego Śląska przez Nysę jadąc Magistralą Podsudecką. Wobec powyższego wyklarowały się pierwsze priorytety na rozkład jazdy 2015/16, a należą do nich:

1) zwiększenie terminów kursowania dla pociągów TLK "Rozewie" i TLK "Śnieżka" jadących w kierunku Kudowy Zdrój;
2) wydłużenie relacji pociągu TLK Jelenia Góra- Katowice do Krakowa lub Przemyśla;
3) wznowienie starań o przywrócenie połączeń kolejowych na Magistrali Podsudeckiej w postaci pociągu z Kudowy Zdrój lub Międzylesia do Krakowa;
4) dalsze starania na rzecz przywrócenia dalekobieżnych połączeń kolejowych codziennego kursowania na liniach E-30 Zgorzelec- Wrocław oraz 273 Szczecin- Zielona Góra- Wrocław;
5) dalsze lobby na rzecz modernizacji linii kolejowych nr 283 i 289;
6) wznowienie starań o przywrócenie bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Jelenia Góra- Szczecin;
7) wznowienie starań o modernizację linii kolejowej 281 na odcinku Oleśnica- granica województwa oraz o wytrasowanie tą linią któregoś TLK jadącego z Wrocławia w kierunku Gdyni lub Olsztyna;
8) przywrócenie ruchu kolejowego na odcinku Nysa- Kamieniec Ząbkowicki;
9) rozpoczęcie starań o wytrasowanie w terminie codziennym TLK "Łebsko" w wakacje w relacji Łeba- Wrocław a poza w relacji Gdynia- Koszalin- Poznań- Wrocław;
10) rozpoczęcie starań o ponowne przetrasowanie pociągu TLK "Podhalanin" Szczecin- Zakopane przez Wrocław w terminie codziennym.


O wynikach działań będziemy sukcesywnie informować.
KOLEJNE PISMA
Image and video hosting by TinyPic


Czas świętowania się zakończył. Pora wracać do roboty. W dniu dzisiejszym wysłane zostały kolejne pisma w sprawach:
1) linii 283 Jelenia Góra- Ławszowa
2) połączeń kolejowych na linii 273 i 274
3) remontu linii kolejowej numer 289 Legnica- Rudna Gwizdanów

Poniżej zamieszczamy treść wysłanych pism:

Pismo w sprawie remontu linii kolejowej 283

Szanowny Pan Wojciech Zdanowski
Dyrektor Departamentu Infrastruktury
Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Dolnośląskiego


Szanowny Panie Dyrektorze!

Jako grupa działająca na rzecz poprawy funkcjonalności tak rewelacyjnego środka transportu, jakim jest kolej na Dolnym Śląsku jesteśmy wręcz oburzeni biernością, jaką wykazujecie w sprawie linii kolejowej 283 Jelenia Góra- Ławszowa na odcinku Jelenia Góra- Lwówek Śląski- Zebrzydowa. Z informacji, jakie otrzymaliśmy od osób uczestniczących w „Posiedzeniu Parlamentarzystów Dolnego Śląska” z 24 lipca tego roku wynika, że PKP PLK nie jest zainteresowane w przyszłości modernizacją odcinka Jelenia Góra- Lwówek Śląski. Wiemy również dobrze, że proponowane przez Państwa wprowadzenie na powyższym odcinku Autobusowej Komunikacji Zastępczej tylko w niewielkim stopniu zniweluje problem związany z brakiem połączeń kolejowych na tej linii.W związku z powyższym prosimy o odpowiedź na poniżej zadane pytania:

1) Jakie są na dzień dzisiejszy realne możliwości wpisania linii kolejowej 283 do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-20?

2) Co w obecnej sytuacji zamierza w przyszłości zrobić UMWD w sprawie linii 283?

Prosimy w odpowiedzi nie sugerować się obietnicami wyborczymi, tylko konkretnymi sformułowaniami.



Pismo w sprawie połączeń dalekobieżnych na Dolnym Śląsku a przede wszystkim na liniach 273 i 274

Szanowny Pan Przemysław Hofman
Dyrektor Departamentu Transportu Kolejowego
przy Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju


Szanowny Panie Dyrektorze!

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych pragnie Państwu bardzo serdecznie podziękować za szybką odpowiedź w sprawie pisma dotyczącego połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku w przyszłorocznym rozkładzie jazdy pociągów. Jednocześnie informujemy, że w związku z brakiem jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony PKP Intercity w sprawie wysłanego przez nas „Wniosku o udostępnienie informacji publicznej do rozkładu jazdy pociągów spółki PKP Intercity na sezon 2014/15” poniższy wniosek składamy na Państwa ręce prosząc o konkretny projekt lub przynajmniej wykaz pociągów planowanych do rozkładu jazdy 2014/15, bo takowy na pewno Państwo posiadają. Przesłany wniosek znajduje się w załączniku nr 1.

Jednocześnie korzystając z okazji chcielibyśmy poruszyć dwa tematy, o których w środowisku miłośników kolei mówi się ostatnio bardzo głośno. Na łamach „Rynku Kolejowego” pojawiła się w dniu 26 sierpnia 2014 informacja jakoby relacja pociągu TLK „Sztygar” Lublin- Wrocław w przyszłorocznym rozkładzie jazdy pociągów została wydłużona do Zielonej Góry tylko w weekendy. Co za tym idzie spółka zrezygnowała z uruchamiania w relacji codziennej połączenia kolejowego na modernizowanym odcinku Wrocław- Głogów- Zielona Góra. W naszej ocenie jest to działanie niewytłumaczalne zwłaszcza w kontekście skracającego się notorycznie czasu jazdy na odcinku Zielona Góra- Wrocław ( w przyszłorocznym rozkładzie jazdy zakładane jest zejście poniżej trzech godzin, co przez wiele poprzednich lat było nie do osiągnięcia). Trzeba również zaznaczyć, że tym samy spółka nie będzie realizowała w terminie codziennym połączeń kolejowych na linii 273, pomimo trwających tam prac modernizacyjnych. Jako organ dofinansowujący międzywojewódzkie połączenia kolejowe jesteście zobowiązani do interweniowania w tej sprawie, zwłaszcza, że linia ta jest objęta „Umową ramową o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich”. W związku z powyższym prosimy o odpowiedź na zadane poniżej pytanie:
1) Jakie działania w powyższej sprawie ma zamiar podjąć Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju?
W powyższej sprawie wnioskujemy o wydłużenie relacji pociągu TLK „Sztygar” Lublin- Zielona Góra w terminie codziennym

W odpowiedzi na nasze pismo z dnia 3 lipca 2014 roku napisaliście Państwo o zaplanowanym przez PKP Intercity połączeniu kolejowym Jelenia Góra- Katowice- Jelenia Góra. Niestety spółka PKP Intercity zapytana o terminy i pory kursowania powyższego połączenia cały czas milczy. W związku z powyższym kierujemy do Państwa następujące zapytanie:


1) W jakich godzinach planowany jest przyjazd i odjazd tego pociągu z Jeleniej Góry?
2) Czy będzie to połączenie codzienne, czy też w kolejny niewytłumaczalny sposób oterminowane?

Odpowiedź prosimy kierować na podany powyżej adres pocztowy, lub e-mail kodlk@o2.pl



Z poważaniem Prezes
Komitetu Obrony
Dolnośląskich Linii Kolejowych
Grzegorz Oleś


Załącznik nr 1

WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 1198) zwracamy się z prośbą o udostępnienie informacji publicznej na temat założeń do przyszłorocznego rozkładu jazdy pociągów na terenie uruchamianych przez PKP Intercity S.A..

Projekt nowego rozkładu jazdy 2014/2015 proszę przesłać pocztą elektroniczną pod adres e-mail: kodlk@o2.pl lub pocztą pod adres zamieszkania. 

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie naszych danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. (Dz.U. Nr 133 poz. 833 z późn. zm.) 


Z poważaniem Grzegorz Oleś
Prezes Komitetu Obrony
Dolnośląskich Linii Kolejowych


Pismo w sprawie remontu linii kolejowej nr 289

Szanowny Pan Paweł Neumann
p.o. Dyrektora Regionu
Region Zachodni
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Szanowny Panie!

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych od ponad dwóch lat jest bardzo mocno zaangażowany w sprawę modernizacji linii kolejowej nr 289 Legnica- Rudna Gwizdanów. Informacje,które do nas w tej sprawie docierają są dość niespójne, w związku z powyższym kierujemy do Pana poniżej zamieszczone pytania:

1) Kiedy planowane jest rozpoczęcie i zakończenie prac modernizacyjnych na omawianej linii kolejowej?

2) Jakie prace będą wchodziły w skład zakresu zadań związanych z modernizacją?
3) Jak duża kwota przeznaczona jest na modernizację powyższego odcinka?

Prosimy o odpowiedź na powyżej zamieszczone pytania na adres pocztowy lub e-mail kodlk@o2.pl
5 LAT CIĘŻKIEJ PRACY I OWOCNEJ WSPÓŁPRACY
Image and video hosting by TinyPic


22 sierpnia tego roku Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych będzie obchodził piątą rocznicę założenia. Z tej okazji chcielibyśmy podsumować naszą działalność, a jest o czym pisać. W ciągu pięciu ostatnich lat działo się bardzo wiele. Jednak pomimo wielu zawirowań udało się osiągnąć sporo, ale wymagało to z naszej strony wielkiej wytrwałości i przede wszystkim umiejętnego dążenia do zdobywania wyznaczonych przez siebie celów. Poniżej lista dokonań i organizowanych działań:

Rok 2009


- 22 sierpnia założenie KODLK w Jerzmanicach Zdroju;
- organizacja wspólnie z Poseł Marzeną Machałek konferencji "Błędne koło kolejowe" poświęconej likwidowanym na Dolnym Śląsku połączeniom;
- 13 grudnia (pierwszy sukces) przywrócenie pociągu TLK "Karkonosze" z Warszawy Wschodniej do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby Górnej. 12 września 2009 PKP Intercity skróciło jego relację do Wrocławia odcinając Jelenią Górę i Wałbrzych od innych województw;
- 13 grudnia wywalczenie nowego pociągu TLK relacji Przemyśl Główny- Jelenia Góra przez Kraków, Katowice, Wrocław, Legnicę, Węgliniec (pociąg kursował do czerwca 2010);
- wywalczenie połączeń kolejowych na linii lwóweckiej, które zgodnie z zaprojektowanym rozkładem jazdy miały nie pojechać

Rok 2010


- 17 luty organizacja wspólnie z Poseł Marzeną Machałek i Posłem Ryszardem Legutko konferencji "Z Drezna do Kłodzka pociągiem" poświęconej połączeniom kolejowym Saksonii z Jelenią Górą i Kotliną Kłodzką;
- 10 marca organizacja wspólnie ze Starostwem Powiatowym w Kłodzku konferencji poświęconej likwidacji dalekobieżnych połączeń kolejowych w rejon Kotliny Kłodzkiej, a przede wszystkim z Poznaniem;
- 16 kwietnia organizacja drugiej konferencji w Polanicy Zdroju ( temat powyższy). Efekty powyższych konferencji poznaliśmy w roku 2011;
- rozpoczęcie starań o przywrócenie połączeń kolejowych Jeleniej Góry z Krakowem i Szczecinem (odzew na likwidację w dniu 1 czerwca 2010 TLK Przemyśl- Jelenia Góra);

Rok 2011

- przywrócenie dzięki współpracy z NOZZ "Kontra" połączenia kolejowego Jeleniej Góry i Wałbrzycha z Krakowem i Rzeszowem (IR "Galicja");
- wydłużenie relacji wakacyjnego pociągu IR "Barbakan" relacji Świnoujście- Wrocław do Jeleniej Góry. Pociąg kursował codziennie w okresie 23 czerwca- 31 sierpnia;
- grudzień przywrócenie kolejowego połączenia Kotliny Kłodzkiej z Poznaniem w postaci uruchomienia pociągu IR "Szczeliniec" relacji Białystok - Międzylesie i powrotnego IR "Mamry" relacji Międzylesie- Olsztyn ( oba dwu relacyjne na odcinku Międzylesie- Poznań- Międzylesie);
- wywalczenie wspólnie z poseł Marzeną Machałek środków na dokończenie remontu dworca kolejowego w Jeleniej Górze. Modernizacja rozpocznie się w trzecim kwartale 2014 roku.

Rok 2012


- 13 luty organizacja wspólnie z Poseł Marzeną Machałek konferencji p.n. "Koleją z Dolnego Śląska do Stolicy". Efektem było przywrócenie od grudnia 2012 codziennego połączenia kolejowego Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia w porze dziennej ( dawne "Sudety", obecna "Śnieżka") i wydłużenie relacji pociągu TLK "Wrocławianin" Warszawa Wschodnia- Wrocław z i do Legnicy. Pociąg ten kursował codziennie w okresie od grudnia 2012 do grudnia 2013r.;
- czerwiec 2012 wydłużenie dzięki naszym interwencjom terminów kursowania pociągu TLK "Rozewie" relacji Gdynia Główna- Jelenia Góra. Pociąg ten na odcinku Wrocław- Jelenia Góra kursował jako pociąg sezonowy. Od grudnia 2012 ponownie do Jeleniej Góry dociera codziennie;
- przywrócenie porannego połączenia kolejowego Kotliny Jeleniogórskiej z Poznaniem w postaci uruchomienia pociągu IR "Rudawy" Jelenia Góra- Białystok w powrotnym kierunku jako IR "Sokoliki" Olsztyn- Jelenia Góra;
- 22 sierpnia ( w dniu trzeciej rocznicy powstania KODLK) organizacja wspólnie z Poseł Marzeną Machałek i Starostwem Powiatowym w Lubaniu konferencji p.n. "Kolej Doliny Bobru i Kwisy- teraźniejszość i przyszłość". Konferencja była swoistą reakcją i apelem na likwidację w sierpniu 2012 połączeń kolejowych na linii 279 (Lubań- Węgliniec) w tym połączeń kolejowych Lubania z Wrocławiem. Wywalczyliśmy również rokrocznie zagrożone likwidacją połączenia kolejowe między Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim. Efektem konferencji było utrzymanie połączeń kolejowych między Lwówkiem a Jelenią Górą oraz wygospodarowanie środków na modernizację linii kolejowej 279 Lubań- Węgliniec;
- wrzesień przywrócenie wspólnie z NOZZ "Kontra" połączenia kolejowego pociągu IR "Łużyce" relacji Kraków Płaszów- Węgliniec. Pociąg ten kursował codziennie w okresie od grudnia 2012 do grudnia 2013;
- październik 2012 zdecydowana reakcja na zamiary wyłączenia z eksploatacji linii kolejowej nr 289 Legnica- Rudna Gwizdaków przez PKP PLK. Nawiązanie współpracy z Posłem na Sejm RP Wojciechem Zubowskim oraz Prezydentem Lubina Panem Raczyńskim. Efektem jest utrzymania ciągłe linii w ruchu oraz wywalczenie środków na modernizację odcinka. Remont według planów PKP PLK ma się rozpocząć w 2016 roku;

ROK 2013


- obrona połączeń kolejowych Drezno- Wrocław. Według założeń UMWD pociągi miały kursować tylko do maja 2013 natomiast później ich relacja miała zostać skrócona do Gorlitz lub Zgorzelca;
- obrona linii lwóweckiej na wieść o wyłączeniu jej z eksploatacji. Utrzymanie codziennych połączeń kolejowych na sezon 2013/14;
- 27 czerwca organizacja konferencji "Przyszłość kolei na Dolnym Śląsku". Efektem jest dalsze utrzymanie ruchu regionalnego w rozkładzie jazdy 2013/14 na linii Jelenia Góra- Wrocław przez Przewozy Regionalne;
- przywrócenie regionalnego ruchu pasażerskiego na wielkopolskim odcinku linii kolejowej 281 (Oleśnica- Gniezno). Pociągi kursowały przez okres trzech miesięcy;
- przywrócenie połączeń kolejowych od grudnia 2013 z Lubania do Wrocławia (linia 279 i efekt konferencji z 2012 roku);
- rozpoczęcie starań o przywrócenie połączeń TLK na linii do Kudowy Zdrój.

Rok 2014


- wywalczenie połączenia kolejowego TLK do Kudowy Zdrój. Od grudnia 2014 wagony bezpośrednie do tego kurortu pociągnie TLK "Karkonosze";
- zwieńczenie ponad czteroletnich starań o przywrócenie połączenia kolejowego Jeleniej Góry i Wałbrzycha z Lublinem w postaci wydłużenia relacji pociągu TLK "Karkonosze" (Szklarska Poręba) Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia przez Dęblin na Lubelszczyznę;
- kolejna skuteczna obrona pociągu TLK "Rozewie" Gdynia Główna- Jelenia Góra. Według planów PKP Intercity od marca 2014 na odcinku Wrocław- Jelenia Góra pociąg ten ponownie miałby kursować w ferie, wakacje, dłuższe weekendy i święta;
- wywalczenie w kontekście likwidowanego od grudnia 2014 IR "Piast" relacji Jelenia Góra- Katowice- Warszawa połączenia kolejowego Jeleniej Góry i Wałbrzycha z Katowicami i Krakowem. Pociąg TLK Jelenia Góra- Katowice- Jelenia Góra ze skomunikowaniem na stacji Katowice z Autobusową Komunikacją Zastępczą do Krakowa ma rozpocząć kursowanie od grudnia 2014r;
- 10 czerwca 2014 organizacja konferencji p.n. "Koleją po Dolnym Śląsku" w Centrum Ceramiki i Szkła w Bolesławcu. Rozpoczęcie starań o przywrócenie dalekobieżnych połączeń kolejowych na linii 273 Wrocław- Zielona Góra- Szczecin. Kontynuacja trwającej już prawie 5 lat batalii o połączenia dalekobieżne na linii kolejowej Wrocław- Zgorzelec. Rozpoczęcie starań o pozyskanie środków na modernizację linii kolejowej 283 Jelenia Góra- Lwówek Ślaski- Zebrzydowa. Nawiązanie współpracy sprawie modernizacji linii kolejowej 346 Zgorzelec- Bogatynia.

W ciągu pięciu ostatnich lat zorganizowaliśmy dodatkowo dwa duże festyny ( czerwiec 2011 i grudzień 2012), pomogliśmy dzieciom z placówek opiekuńczo- wychowawczych zarówno jak i tym chorym przeprowadzając mi.n. zajęcia dydaktyczne na temat kolei i prowadząc szeroko zakrojoną działalność woluntarystyczną, napisaliśmy ponad 346 pism do spółek kolejowych oraz samorządów i organizacji pozarządowych oraz nawiązaliśmy współpracę z ponad 30 portalami medialnymi większymi i mniejszymi.

W tym miejscu pragniemy złożyć podziękowania dla wszystkich osób a w szczególności dla Poseł na Sejm RP Marzeny Machałek, Posła na Sejm RP Wojciecha Zubowskiego, Sekretarza UM Bolesławiec Pana Jerzego Zielińskiego, Prezydenta Miasta Bolesławiec Pana Piotra Romana, oraz wszystkim innym, których nie wymieniliśmy, a którzy owocnie współpracowali i współpracują z nami do tej pory. Bez Państwa wsparcia na pewno byłoby dużo trudniej!

Miejmy nadzieję, że kolejne lata przyniosą jeszcze więcej sukcesów i pozytywnych działań na rzecz rozwoju kolei na Dolnym Śląsku.





WANDALE ROZKRADAJĄ LINIĘ DO KARPACZA
Image and video hosting by TinyPic

Jak dowiedział się tygodnik "Nowiny Jeleniogórskie" w zeszłym tygodniu ok. godziny 18.50 dwóch mężczyzn rozkradło pocięte elementy torowiska niedaleko Mysłakowic na linii Jelenia Góra- Karpacz. Informacja jest tym bardziej oburzająca, gdyż Instytut Rozwoju i Promocji Kolei chce jeszcze w tym roku zorganizować przejazd promocyjny w ramach projektu "TurKol.pl". W związku z kradzieżą, plany te mogą zostać pokrzyżowane.
POZNAŃ- KŁODZKO CZY TO MOŻLIWE?


Jak informowaliśmy Państwa ostatnio KODLK od ponad tygodnia prowadzi starania o połączenie relacji pociągów REGIO Kłodzko- Leszno i Leszno- Poznań w jedną relację w rozkąłdzje jazdy pociągów 2014/15 w tej sprawie wysłaliśmy pisma do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego i Dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWD Pana Wojciecha Zdanowskiego o następującej treści:

Szanowny Panie Dyrektorze!

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego przedstawił do konsultacji zarys rozkładu jazdy wewnątrz województwa i na liniach stykowych. W przedstawionym projekcie figurują dwa połączenia kolejowe skomunikowane ze sobą na stacji Leszno. Chodzi o pociąg 77464 Poznań- Leszno i 76920 Leszno- Kłodzko. Jako grupa, której głównym celem jest działanie na rzecz rozwoju transportu kolejowego w województwie wnioskujemy o połączenie obu relacji, tak aby utworzyć bezpośrednie połączenie kolejowe w relacji Poznań Główny- Kłodzko. Obecnie Kotlina Kłodzka nie posiada żadnego połączenia kolejowego z Poznaniem. Pociąg taki pełniłby funkcje połączenia regionalnego dowożąc ludzi do pracy a uczniów i studentów do szkół, jak i połączenia dalekobieżnego dowożąc mieszkańców Wielkopolski, tak tłumnie przybywających na wypoczynek w rejony miast Kotliny Kłodzkiej. Na potwierdzenie można dodać, że kursujący obecnie pociąg Regio „Kamieńczyk” relacji Poznań- Szklarska Poręba na podobnych zasadach już od wielu lat cieszy się ogromnym powodzeniem wśród mieszkańców obu województw. Prosimy o uwzględnienie naszych postulatów i odpisanie nam na adres e-mail kodlk@vp.pl lub pocztowy podany powyżej.

O naszej akcji zostały poinformowane takie media jak "Gazeta Gmin", "Gazeta Kłodzka", "Kurier Kłodzki", "Gazeta Wrocławska" i wiele innych. Również dzisiaj do Poseł Moniki Wielichowskiej zostało skierowane następujące pismo:

Szanowna Pani Poseł!

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego dwa tygodnie temu wprowadził do konsultacji projekt rozkładu jazdy pociągów na okres 2014/15 na liniach wojewódzkich i stykowych. Wśród wymienionych propozycji znalazło się bezpośrednie połączenie kolejowe Kłodzka z Lesznem. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt że pociąg ten w obu kierunkach na stacji Leszno skomunikowany jest z pociągiem Regio Poznań - Leszno i Leszno- Poznań. Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, który już od pięciu lat działa na rzecz rozwoju kolei na Dolnym Śląsku, już wysłał do konsultacji pismo z prośbą o połączenie relacji tych pociągów i stworzenie bezpośredniego połączenia kolejowego w relacji Kłodzko- Poznań i Poznań- Kłodzko zarówno do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, jak i Wielkopolskiego. Obecnie czekamy na odpowiedź i wierzymy, że proponowana przez nas zmiana zostanie wprowadzona w życie. W związku z powyższym prosimy Panią Poseł o poparcie naszych działań i wysłanie podobnych pism do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, jak i Wielkopolskiego. Wprowadzenie powyższych zmian skutecznie wpłynie na rozwój transportu szynowego w naszym regionie. Połączenie kolejowe z Poznaniem to szansa dla regionu, zwłaszcza, że Wielkopolanie tłumnie przybywają do naszych kurortów i uzdrowisk.


Obecnie czekamy na odpowiedzi. O dalszym rozwoju wydarzeń na pewno poinformujemy.
PROJEKT ROZKŁADU JAZDY DLA WIELKOPOLSKI NA SEZON 2014/15. WALCZYMY O POŁĄCZENIE RELACJI POZNAŃ- LESZNO I LESZNO - KŁODZKO!
Image and video hosting by TinyPic


Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego opublikował przedwczoraj projekt rozkładu jazdy na sezon 2014/15. Nas cieszy dodatkowa para pociągów w relacji Poznań Główny- Jelenia Góra. Oprócz znanego już "Kamieńczyka" do Szklarskiej Poręby pojawi się "Szklarka". Pociąg będzie wyjeżdżał z Poznania o godzinie 16:10, a w Jeleniej Górze zamelduje się koło godziny 21:30. Powrotna jego relacja zaplanowana jest na wczesne godziny ranne. Wyjazd z Jeleniej Góry koło godziny 5:30 rano a przyjazd do Poznania o 11:02. W projekcie jest jeszcze jedna warta uwagi propozycja. Chodzi o pociągi 77464 relacji Poznań - Leszno i 76920 relacji Leszno- Kłodzko. Oba z nich zarówno w jedną, jaki i w drugą stronę są ze sobą na stacji Leszno skomunikowane. Urząd Marszałkowski przedkłada do konsultacji przedstawiony przez siebie projekt. W związku z powyższym warto powalczyć o to, aby oba pociągi połączyć w jedną relację. Wtedy to Kotlina Kłodzka uzyska bezpośrednie połączenie kolejowe z Poznaniem. Co za tym idzie oprócz pociągu IR do Krakowa, TLK do Lublina i Gdyni będzie to kolejny pociąg dalekobieżny na tej linii. Zachęcamy wspólnie do wysyłania wniosków w powyższej sprawie na adres kolej@umww.pl Im nas więcej , tym lepiej. Dziś wysłaliśmy pisma do UMWW i UMWD. W poniedziałek pójdą apele do samorządów oraz mediów Ziemi Kłodzkiej. O wynikach naszej wspólnej akcji poinformujemy Państwa pod koniec sierpnia.
KODLK ZAPROSZONE DO UDZIAŁU W KOLEJNEJ KONFERENCJI!


Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych 24 czerwca 2014 roku na zaproszenie Instytutu Rozwoju Terytorialnego będzie uczestnikiem kolejnego wielkiego kolejowego spotkania. Będzie ono tym razem dotyczyło modernizacji i przywrócenia ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 312 (Legnica)- Jerzmanice Zdrój- Marciszów. Wśród zaproszonych gości znaleźli się między innymi przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego (Wojciech Zdanowski Dyrektor Departamentu Infrastruktury, Agnieszka Zakęś- Zastępca Dyrektora) oraz przedstawiciele spółek kolejowych, burmistrzowie i prezydenci miast a także miłośnicy kolei. Głównym celem będzie nakreślenie problemu i dalsza realizacja działań ze strony osób uczestniczących a także ze strony naszej jako grupy. Podkreślamy, że nie jesteśmy organizatorami, ale czynnie i jawnie uczestniczyć będziemy w staraniach dotyczących zintensyfikowania działań na rzecz linii Legnica- Marciszów. O efektach spotkania również poinformujemy.
BĘDZIE WALKA O LWÓWEK DO UPADŁEGO!


Efektem Bolesławieckiego spotkania jest zawiązanie się kilku grup roboczych, a należą do nich:
- grupa robocza w sprawie przywrócenia ruchu dalekobieżnego na linii kolejowej E-30 Zgorzelec- Wrocław;
- grupa robocza w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 346 i odbudowy siedmiokilometrowego odcinka do Bogatyni oraz budowy przystanku kolejowego w Porajowie;
- grupa robocza w sprawie przywrócenia połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Krakowem;
- grupa robocza w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 283 Jelenia Góra- Lwówek Śląski.

Wszystkim trzem grupom przewodniczył będzie Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Ta ostatnia jest efektem nawiązania współpracy z Panem Romanem Kulczyckim Sekretarzem miasta Głogów, obywatelem Lwówka Ślaskiego. Wraz ze Stowarzyszeniem "Dobro Wspólne", którego Pan Roman jest Prezesem, byłym Starostą Lwóweckim Panem Arturem Zychem, Jerzym Zielińskim szefem grupy roboczej zajmującej się kolejnictwem w ERN oraz Posłem na sejm RP Wojciechem Zubowskim na początku września tego roku zorganizujemy kolejną konferencję mającą na celu jak najszybsze zmobilizowanie władz Lwówka i Jeleniej Góry do działań mających na celu zapobiegnięcie dalszej degradacji tej pięknej linii kolejowej. Szczegółowy termin spotkania będzie znany na początku sierpnia. Tymczasem jeszcze w przyszłym tygodniu w powyższej sprawie pójdą deklaracje do Władz Państwowych oraz odbędą się rozmowy telefoniczne z przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe. O dalszych działaniach na pewno Państwa poinformujemy.
KONFERENCJA ZAKOŃCZONA- deklaracje wysyłamy w przyszłym tygodniu.


BĘDĄ KOLEJNE KONFERENCJE!


Wczoraj o godzinie 10:00 w Bolesławieckim Centrum Kultury odbyła się konferencja kolejowa poświęcona przyszłości kolei na liniach E-30, 274, 279, 273, 283 i 312 oraz 346. Efektem konferencji jest podpisanie deklaracji do Premiera Dolnalda Tuska oraz wszystkich zainteresowanych w tym Radnych Sejmiku Województwa Dolnośląskiego o przywrócenie dalekobieżnych połączeń kolejowych na linii E-30 Do Warszawy, Krakowa i Gdyni, na linii 274 do Krakowa oraz na linii 273 do Krakowa i Szczecina w terminie codziennym. Druga część konferencji była poświęcona liniom regionalnym. Tutaj pujdzie osobny apel dotyczący poparcia ich modernizacji i przywrócenia ruchu na liniach, na których go nie ma obecnie. Najbardziej istotne w tym wszystkim jest to, że zaproszone osoby są żywo zainteresowane problemem. Dzięki temu z inicjatywy Grzegorz Oleś Prezesa KODLK i Sekretarza Miasta Bolesławiec Pana Jerzego Zielińskiego zastaną utworzone grupy robocze, które osobiście będą zajmowały się poruszanymi problemami. EFEKTEM ROZMÓW JEST ORGANIZACJA KOLEJNYCH KONFERENCJI! Będą się one odbywały kolejno w Głogowie (linia 273 i 289) pod koniec sierpnia, we Lwówku Śląskim (linia 283) początek września, Porajów i Bogatynia koniec września i początek października (linia kolejowa 346). Reszta w przyszłym tygodniu.
DEKLARACJE NA KONFERENCJE DO PREMIERA JUŻ GOTOWE!


Poniżej przedstawiamy teksty deklaracji skierowanych do Premiera Donalda Tuska. Będą one dotyczyły dalekobieżnych połączeń kolejowych na liniach kolejowych 274, 273 i E-30 oraz modernizacji linii kolejowej 283 Jelenia Góra- Zebrzydowa. Miłego czytania:

1. Deklaracja w sprawie dalekobieżnych połączeń kolejowych.
„Deklaracja w sprawie przywrócenia połączeń kolejowych Zgorzelca (Lubania) z Warszawą, Krakowem i Gdynią oraz Jeleniej Góry z Krakowem i Głogowa ze Szczecinem i Krakowem”

My niżej podpisani prezydenci i burmistrzowie miast, oraz samorządowcy, działacze i przedstawiciele spółek kolejowych zwracamy się do Pana Premiera z prośbą o podjęcie niezwłocznych działań mających na celu przywrócenie w przyszłorocznym rozkładzie jazdy, obowiązującym od 13 grudnia 2014 bezpośrednich połączeń kolejowych łączących Zgorzelec (Lubań) z Warszawą, Krakowem i Gdynią oraz Jelenią Górę z Krakowem i Głogów ze Szczecinem i Krakowem. Uważamy, że PKP Intercity jako spółka kolejowa pełniąca funkcję publiczną, otrzymująca dotację z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na dofinansowanie połączeń kategorii TLK, winna jest bezwzględnie przywrócić na wyżej wymienionych trasach połączenia kolejowe kategorii TLK. W lutym 2011 roku Spółka PKP Intercity zawarła z ówczesnym Ministerstwem Infrastruktury 10-letnią umowę, na dofinansowanie międzywojewódzkich połączeń dalekobieżnych na poszczególnych liniach kolejowych. Tą umową zostały objęte również objęta linie Jelenia Góra – Legnica – Wrocław, Jelenia Góra- Wałbrzych- Wrocław oraz Szczecin- Zielona Góra- Głogów- Wrocław. Obecna sytuacja, kiedy na wymienionych trasach brak jest jakiegokolwiek codziennego połączenia dalekobieżnego TLK w przypadku linii Jelenia Góra- Legnica- Wrocław i Szczecin- Zielona Góra- Wrocław, oraz codziennego połączenia kolejowego w relacji Jelenia Góra- Kraków (Rzeszów, Przemyśl) na linii Jelenia Góra- Wałbrzych- Wrocław– jest równoznaczna z nie wywiązywaniem się PKP Intercity z warunków zawartej umowy, a takie miasta jak: Zgorzelec, Lubań, Węgliniec, Bolesławiec, Legnica, Chojnów, Brzeg Dolny, Głogów, Nowa Sól, Rudna czy Ścinawa i Wołów pozbawione są dalekobieżnego połączenia kolejowego. Dodatkową informacją przemawiającą za przywróceniem połączeń kolejowych na powyższych liniach jest fakt, iż na wszystkich liniach będących w naszym zainteresowaniu prowadzone są zaawansowane prace modernizacyjne, z których większość ma się zakończyć w 2015 roku. We wrześniu tego roku dzięki staraniom Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych i samorządów ziemi jeleniogórskiej przeprowadzona zostanie również gruntowna przebudowa wiat peronowych i peronów w stacji Jelenia Góra, co dodatkowo uatrakcyjni podróżowanie tak fantastycznym środkiem transportu, jakim jest kolej. W roku 2011 natomiast zakończona została modernizacja linii kolejowej E-30 na odcinku Zgorzelec- Wrocław, a jej koszt pochłonął z budżetu Państwa ponad 2,5 miliarda złotych.
Szanowny Panie Premierze, proszę przeanalizować przedstawioną sytuację i wspólnie z zobowiązaną do tego Spółką PKP InterCity, doprowadzić do przywrócenia codziennych połączeń kolejowych w relacjach ze Zgorzelca (Lubania) do Warszawy, Krakowa i Gdyni, z Jeleniej Góry i Wałbrzycha do Katowic, Krakowa i Rzeszowa oraz z Głogowa, Ścinawy, Wołowa, Zielonej Góry czy Nowej Soli również do Katowic i Krakowa a także do Szczecina . Dzięki temu Spółka kolejowa PKP InterCity skutecznie wywiąże się z warunków umowy, której przedmiotem jest uruchomienie połączeń kolejowych TLK na odcinkach Wrocław- Legnica- Jelenia Góra, Wrocław- Wałbrzych- Jelenia Góra oraz Szczecin- Zielona Góra- Wrocław.

2) Deklaracja w sprawie modernizacji linii kolejowej 283.
„Deklaracja w sprawie remontu linii kolejowej nr 283 Jelenia Góra- Zebrzydowa”
My niżej podpisani prezydenci i burmistrzowie miast, oraz samorządowcy, działacze i przedstawiciele spółek kolejowych zwracamy się do Pana Premiera z prośbą o podjęcie działań mających na celu zagospodarowanie środków na rewitalizację linii kolejowej nr 283. Linia ta, łącząca Jelenią Górę, Wleń, Lwówek Śląski i Niwnice z Zebrzydową a dalej z Żaganiem jest jedną z najpiękniejszych i najbardziej bogatych w walory turystyczne linii kolejowych w Polsce. Przed laty można było tędy dojechać do tak dużych ośrodków miejskich jak Zielona Góra, Poznań, czy Szczecin. Oprócz tego ponad połowa tej trasy znajduje się na terenie Parku Krajobrazowego Doliny Bobru co dodatkowo stwarza warunki do czynnego uprawiania turystyki. Nadmienić również trzeba, że linia obsługuje ruch regionalny dowożąc ludzi do pracy a uczniów i studentów do szkół. Niestety powolna degradacja tej linii i od lat prowadzona polityka regionu zmierzająca do jej powolnego upadku spowodowały drastyczny spadek popytu, zmniejszenie liczby kursów i całkowite zawieszenie ruchu kolejowego na odcinku Lwówek Śląski - Zebrzydowa. Postępująca degradacja linii może w niedługim czasie spowodować całkowite zawieszenie ruchu również na odcinku Jelenia Góra – Lwówek Śląski. Chcąc uratować tą piękną trasę kolejową, konieczne jest wyremontowanie linii a co za tym idzie zwiększenie prędkości rozkładowej z 20 do minimum 70 km/h, jak również zwiększenie liczby kursów oraz zmiana rozkładu jazdy polegająca na dopasowaniu godzin odjazdów i przyjazdów do potrzeb pasażera.
Strona 4 z 25 < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
Image and video hosting by TinyPic
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
ŚWIATOWY RANKING KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI
ŚWIATOWY RANKING KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
KOLEJOWA TOPLISTA
100 najlepszych stron o kolejach

Kolejowa Toplista
POGODA
KARKONOSZE: GÓRY IZERSKIE: KOTLINA KŁODZKA: ŁUŻYCE: INNE MIASTA:

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie