STRONA GŁÓWNA · O NAS · KONTAKT · KODLK W ŚWIETLE MEDIÓWGrudzień 15 2019 14:39:55
Reklama
Saturn.pl
NASZ KANAŁ NA YOU TUBE

ZAPRASZAMY NA NASZ KANAŁ NA YOU TUBE!
Facebook
ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA NASZEGO PROFILU NA FACEBOOKU::
FACEBOOK KODLK
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
SENTYMENTALNA PODRÓŻ W CZASIE
Linia: Jaworzyna Śląska -Kędzierzyn Koźle
Linia: Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra- Zgorzelec
Linia: Wałbrzych - Kłodzko
Linia: Jelenia Góra- Mysłakowice- (Karpacz)- Kowary- Kamienna Góra- Marciszów
Linia: Jelenia Góra- Tanvald
Linia: Świeradów Zdrój -Lwówek Śląski- Legnica
Linia: Luban Śląski- Leśna
STATYSTYKI
Jak bardzo popularna jest nasza strona?
KOLEJ W SIECI
Kurier Kolejowy
Inforail
Rynek Kolejowy
OKOKO
Kolej w województwie śląskim
Kolejowy Portal Informacyjny
Kolejowe Mazowsze
Transport Kolejowy
Storna MK z Jeleniej Góry
Kolej w Szklarskiej Porębie
Serwis Kolejowy
Kolejowy Wrocław
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego Kolejowa Toplista
Kolejowa Iłowa
ZANIM WSIĄDZIESZ DO WAGONU ...
Archiwalne rozkłady jazdy
Aktualny rozkład jazdy
SPÓŁKI KOLEJOWE
InterCity
Przewozy Regionalne
Cargo
Koleje Dolnośląskie
KOLEJNE PISMA DO SPÓŁEK KOLEJOWYCH

W czwartek 08.10 do biura Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju poszło kolejne pismo dotyczące połączenia kolejowego Wrocław- Zielona Góra- Szczecin. Również do PKP PLK skierowane zostało pismo w sprawie zamiarów modernizacji linii kolejowej nr 289 Legnica- Rudna Gwizdanów. Poniżej treść obu pism:

Wrocław- Zielona Góra- Szczecin

Szanowny Pan Sławomir Żałobka
Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Z informacji, jakie udało nam się uzyskać na podstawie opublikowanego dnia 30 IX 2015 projektu rozkładu jazdy przez PKP PLK wynika, że pomimo wielu obietnic ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz spółki PKP Intercity pociąg relacji Wrocław-Zielona Góra-Szczecin a w sezonie do Świnoujścia będzie uruchamiany tylko sezonowo. Przypominam że Spółka PKP Intercity zadeklarowała, że pociąg w relacji Wrocław-Zielona Góra-Szczecin będzie pociągiem codziennego kursowania bez ograniczeń terminowym. Przeczy to wszelkim informacjom medialnym przekazywanym przez media na terenie całego kraju. W związku z powyższym spółka PKP Intercity nie wywiąże się z umowy o realizację codziennych usług na całej trasie przebiegu relacji. Ograniczone terminy kursowania na tej relacji spowodują spadek zainteresowania podróżą pociągiem na
odcinku Wrocław-Zielona Góra-Szczecin. Jako Komitet, którego celem jest obrona połączeń kolejowych w naszym województwie jesteśmy oburzeni zaistniałą sytuacją. Przypominamy że, linia kolejowa nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny (potocznie Nadodrzanka) łącząca Wrocław ze Szczecinem przez Wołów, Głogów, Zieloną Górę, Rzepin (możliwość przesiadki z pociągami międzynarodowymi), Kostrzyn i Gryfino łączy duże miasta, która niewątpliwie poszerzy ofertę przewozową na odcinku Wrocław-Szczecin. Wnosimy o uruchomienie tego połączenia zgodnie z obietnicami jako w relacji codziennej od grudnia 2015! W związku z powyższym prosimy o odpowiedź na poniższe pytania:
1).Co było powodem wykreślenia połączenia z terminarza codziennego?

Proszę o jak najszybszą odpowiedź na zadane powyżej pytania na adres e-mail kodlk@vp.pl lub powyżej podany adres pocztowy.


Linia 289

Linia 289 jest to linia łącząca Legnicę ze Stacją Rudna Gwizdanów. Jest to jednotorowa linia o długości 40km stanowiąca łącznik między europejskim korytarzem E-30 oraz polskim E-59 Międzylesie-Wrocław-Zielona Góra-Szczecin. Linia przebiega przez Rzeszotary, Raszówkę, Gorzelin, Chróstnik, Lubin Górniczy, Koźlice, Rynarcice i Rudną Miasto. Linia 289 stanowi najkrótsze połączenie takich miast jak Legnica ( 100 tysięcy) , Lubin ( 80 tysięcy) z Głogowem , Zieloną Górą , Szczecinem czy nadmorskim kurortami. Obecny stan linii jest katastrofalny. Liczne zwolnienia, niska prędkość szlakowa, co jest skutkiem zawieszenia ruchu pasażerskiego między
miastami Zagłębia Miedziowego. Linia przeżywa swoistą traumę od 2010 roku, kiedy to całkowicie zawieszono ruch pasażerski. Linia jest obecnie używana jedynie w ruchu towarowym. Kilka lat temu linia została wpisana do Regionalnego Programu Operacyjnego, dzięki czemu znalazły się środki na jej remont, który był zaplanowany na rok 2013. Niestety ostatnio okazało że, na przeszkodzie tym planom stały ograniczona przepustowość linii (jeden tor) i zagrożenia związane ze środowiskiem naturalnym. Wobec powyższego Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych kieruje do Pana Prezesa zapytanie:
1). Jakie są na dzień dzisiejszy plany względem remontu linii kolejowej 289?
2). W jakim terminie planowany jest obecnie remont linii kolejowej 289 ?
3). Jakie czynności będą wchodziły w zakres modernizacji linii kolejowej 289?
INFORMACJA MIESIĄCA
MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY I PKP INTERCITY POTWIERDZAJĄ CODZIENNE POŁĄCZENIA KOLEJOWE Z JELENIEJ GÓRY DO PRZEMYŚLA I BIAŁEGOSTOKU, Z ZIELONEJ GÓRY DO PRZEMYŚLA, Z WĘGLIŃCA DO WARSZAWY ORAZ SEZONOWE POŁĄCZENIA Z KUDOWY ZDRÓJ DO WARSZAWY I GDYNI




Oficjalne informacje z Ministerstwa infrastruktury są takie, że pociąg Przemyśl - Jelenia Góra od nowego rozkładu jazdy pojedzie codziennie. W toku prowadzenia prac związanych z wdrożeniem nowych pojazdów Dart planowane jest uruchomienie dwóch dodatkowych par codziennego kursowania z Łodzi i Białegostoku od dnia 1 maja 2016. Oprócz tego oczywiście nadal będzie kursował nocny pociąg TLK wywalczony przez KODLK w 2009 roku z Warszawy i Gdyni do Jeleniej Góry. Zmieni on jedynie nazwę na "Aurora". Jednocześnie Ministerstwo informuje, że planowane jest uruchomienie w sezonie zimowo- weekendowo- wakacyjnym dwóch par pociągów do Kudowy Zdrój. z Warszawy i Gdyni oraz codziennego połączenia kolejowego z Zielonej Góry do Przemyśla. Jednocześnie zawiadamia, że dotacja budżetowa do przewozów międzywojewódzkich będzie na poziomie zbliżonym do obecnego. Z tego względu ograniczone zostały terminy kursowania w przypadku niektórych nowych połączeń, które na etapie projektowania rozkładu rozważane były jako pociągi codziennego kursowania. Zmiany te dotyczą całego kraju- nie tylko województwa dolnośląskiego.

PKP Intercity natomiast potwierdziło kursowanie Express Intercity "Łużyce" z Węglińca do Warszawy Wschodniej również codziennie od 13 grudnia 2015.

ROZPOCZYNAMY DZIAŁANIA W SPRAWIE LINII KOLEJOWEJ NR 322 I 291
Image and video hosting by TinyPic


Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami rozpoczynamy działania mające na celu rewitalizację i przywrócenie połączeń na linii kolejowej nr 322 Kłodzko- Stronie Śląskie oraz przywrócenie połączeń kolejowych na linii nr 291 Wałbrzych- Mieroszów (Mezimesti). W dniu wczorajszym do dyrektora wałbrzyskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pana Romana Witulskiego zostało wysłane pismo następującej treści:

Szanowny Panie Dyrektorze!
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych pragnie wyrazić swoje oburzenie związane z brakiem jakichkolwiek czynności mających na celu zmodernizowanie infrastruktury kolejowej na linii nr 322 Kłodzko- Stronie Śląskie. Uważamy, że linia ta posiada fantastyczne walory krajoznawcze oraz potężny potencjał przewozowy i turystyczny. Od wielu lat słyszy się o likwidacji i całkowitej rozbiórce torów prowadzących do tak wspaniałych uzdrowisk i miejscowości turystycznych, jakimi są Lądek Zdrój i Stronie Śląskie. W związku z powyższym prosimy o odpowiedź na poniżej zadane pytania:
1) Jaki jest obecny stan linii nr 322 na poszczególnych jej odcinkach?
2) Jakie działania podejmie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, aby móc przywrócić w przyszłości ruch kolejowy na wyżej omawianej linii?

Odpowiedź na pytania prosimy kierować pod adres e-mail kodlk@vp.pl lub na wyżej podany adres pocztowy.


W przyszłym tygodniu podobnej treści pismo zostanie wysłane w sprawie linii kolejowej do Mieroszowa. Szacujemy, że przywrócenie połączeń kolejowych na wyżej wymienionych liniach to perspektywa kolejnych 4-5 lat działań.
SPRAWDZAJĄ SIĘ NASZE WCZEŚNIEJSZE PRZYPUSZCZENIA!
CODZIENNE POŁĄCZENIA TLK DO KUDOWY OD GRUDNIA 2015 JUŻ PRAWIE PEWNE!





PKP Intercity na łamach "Rynku kolejowego" potwierdziło dzisiaj, że planowane jest uruchomienie codziennych połączeń kolejowych do Kudowy Zdrój od grudnia 2015. Spółka co prawda nie potwierdza, które połączenia wyruszą w trasę do tego uzdrowiska w rozkładzie jazdy 2015/16 ale my już wiemy, że w najnowszym projekcie rozkładu jazdy znalazły się dwa pociągi: dzienny z Gdyni Głównej p. Bydgoszcz, Poznań, Wrocław oraz nocny z Białegostoku p. Warszawę, Poznań, Wrocław (grupa wagonów do TLK "Karkonosze"). Przypomnijmy, że o powrót połączeń dalekobieżnych do Kudowy KODLK starało się już od 2012 roku. W te wakacje spółka zdecydowała się uruchomić pociągi do Gdyni i Warszawy. Ich uruchomienie w terminie codziennym od grudnia było zależne od frekwencji, jaką wygenerują obecnie. Połączenia sprawdzają się i uruchomienie codziennych połączeń kolejowych od grudnia 2015 jest już praktycznie formalnością!
WIELKI SUKCES CORAZ BLIŻEJ!
WSZYSTKIE POSTULOWANE PRZEZ KODLK POŁĄCZENIA NADAL W PROJEKCIE ROZKŁADU JAZDY 2015/16!


Image and video hosting by TinyPic


Według informacji, które docierają do nas odnośnie aktualnego projektu rozkładu jazdy 2015/16 nadal wszystkie wymienione już w kwietniu tego roku połączenia są aktualne. Przypomnijmy, że planowane jest wprowadzenie w życie wszystkich postulowanych przez KODLK w ciągu ostatnich 6 lat połączeń kolejowych realizowanych przez PKP Intercity. W planach na dzień dzisiejszy są niżej wymienione połączenia:
1) Jelenia Góra- Białystok p. Wrocław, Łódź, Warszawę
2) Jelenia Góra- Przemyśl p. Wrocław, Częstochowę, Kraków, Rzeszów
3) Jelenia Góra- Szczecin p. Wrocław, Poznań
4) Jelenia Góra- Lublin p. Wrocław, Katowice, Kielce, Radom
5) Jelenia Góra- Białystok/ Gdynia p. Wrocław, Poznań
6) Zielona Góra- Przemyśl p. Głogów, Wrocław, Częstochowę, Kraków
7) Wrocław- Szczecin p. Głogów, Zieloną Górę,
8) Kudowa Zdrój- Gdynia Główna p. Wrocław, Poznań
9) Kudowa Zdrój- Białystok p. Wrocław, Poznań
10) Węgliniec- Warszawa Wschodnia p. Wrocław, Częstochowę Stradom

Projekt rozkładu jazdy na chwilę obecną nie powinien odbiegać znacząco od oficjalnego, ponieważ ostateczne decyzje dotyczące grudniowego rozkładu jazdy są już prawie podjęte.
PISZEMY DO PREMIER EWY KOPACZ!
W sprawie połączeń dalekobieżnych na rozkład jazdy 2015/2016!

Image and video hosting by TinyPic


A chodzi dokładnie o pociągi:
1) Jelenia Góra- Przemyśl
2) Jelenia Góra- Szczecin
3) Jelenia Góra- Lublin
4) Zielona Góra- Przemyśl
5) Wrocław- Zielona Góra- Szczecin
6) Węgliniec- Warszawa
7) Kudowa Zdrój - Warszawa
9) Kudowa Zdrój- Gdynia

Poniżej treść pisma:

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych zwraca się do Pani z prośbą o podjęcie działań mających na celu przywrócenie codziennych, dalekobieżnych połączeń kolejowych łączących Jelenią Górę z Przemyślem przez Kraków, Rzeszów i ze Szczecinem przez Poznań, Krzyż Wielkopolski, interwencję w sprawie likwidacji od grudnia 2015 pociągu relacji Jelenia Góra- Lublin oraz przywrócenia dalekobieżnych połączeń kolejowych do z Gdyni i Warszawy do Kudowy Zdrój, z Zielonej Góry do Przemyśla, z Wrocławia do Szczecina i z Węglińca do Warszawy. Nasza grupa starała się o przywrócenie tych połączeń kolejowych od ponad sześciu lat z różnym skutkiem. W związku z tym, iż PKP Intercity jako spółka, na której ciąży odpowiedzialność uruchomienia międzywojewódzkich połączeń kolejowych bardzo negatywnie podchodzi do propozycji uruchomienia tych połączeń w roku 2011 zwróciliśmy się do spółki Przewozy Regionalne o wydłużenie relacji pociągu InterREGIO „Galicja” Przemyśl- Wrocław do Jeleniej Góry. Połączenie zostało uruchomione do naszego miasta z dniem 23.06.2011 roku jako pociąg codziennego kursowania. Również w czerwcu 2011 roku ta sama spółka uruchomiła pociąg IR „Barbakan” relacji Jelenia Góra- Świnoujście. W działaniach wspierających nas uczestniczyły również Związki Zawodowe działające przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu oraz ówczesny Marszałek Województwa Dolnośląskiego. Pociąg „Galicja” docierał do Jeleniej Góry aż do grudnia 2013 roku ciesząc się niebywałą popularnością. Pociąg IR „Barbakan” uruchomiony na wakacje 2011 również miał bardzo dobrą frekwencję. Niestety w grudniu 2013 ze względu na likwidację sekcji Przewozów Regionalnych w Jeleniej Górze oraz przejęcie ruchu regionalnego na linii 274 Wrocław- Jelenia Góra przez Koleje Dolnośląskie spółka Przewozy Regionalne wycofała całkowicie ten pociąg z rozkładu tłumacząc się brakiem obsługi technicznej. Jako grupa, której głównym celem jest obrona połączeń kolejowych w naszym województwie angażujemy media publiczne oraz wysyłamy prośby o przywrócenie połączenia między Jelenią Górą a Podkarpaciem i Małopolską oraz Szczecinem. Niestety pomimo wielu próśb Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju wraz ze spółka PKP Intercity zdają się nie zauważać tego problemu. Swoją negatywną postawę tłumaczyli najpierw kiepskim stanem infrastruktury na odcinku Jelenia Góra- Wrocław a obecnie brakiem środków finansowych na dofinansowanie powyższego połączenia na odcinku między stolicą Karkonoszy a stolicą naszego województwa. 90% połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku obecnie albo przejeżdża przez Wrocław albo też kończy we Wrocławiu bieg. Przywrócenie połączenia kolejowego Jeleniej Góry i Wałbrzycha z Przemyślem przyniosłoby naszemu miastu wiele korzyści. Należą do nich:


- wprowadzenie konkurencji dla i tak coraz słabiej prosperującej w naszym regionie komunikacji autobusowej między Jelenią Górą a Krakowem i Przemyślem;
- umożliwienie bezpośredniego dojazdu mieszkańcom Małopolski i Podkarpacia w region turystyczny Karkonoszy i Dolnego Śląska;
- wprowadzenie konkurencyjnego dla autobusów i samochodów poruszających się po autostradzie A4 czasu przejazd (w przypadku trasowania pociągu przez Częstochowę Stradom, czas jazdy pomiędzy Jelenią Górą a Krakowem wyniósłby około 5,5 h);
- powrót do rozwiązania z rozkładu jazdy 2010/11/12/13, kiedy to uruchamiany przez Przewozy Regionalne pociąg InterREGIO „Galicja” z Jeleniej Góry do Rzeszowa, a później do Krakowa, cieszył się niebywałą sympatią i dużym zainteresowaniem ze strony pasażerów. Obecnie wiele osób udających się w kierunku Krakowa skazanych jest na przesiadki na stacji Wrocław Główny z pociągów regionalnych na pociągi IC „Kossak”, „Światowid” i „Barbakan”.

Wśród pozytywnych aspektów dotyczących przywrócenia połączenia kolejowego Jeleniej Góry ze Szczecinem należy wymienić:
- przywrócenie połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Pomorzem Zachodnim;
- wzmocnienie oferty przewozowej na trasie Jelenia Góra- Szczecin poprzez uruchomienie połączenia kolejowego ( obecnie do Szczecina jeżdżą tylko dwa autobusy dziennie)
- umożliwienie bezpośredniego dojazdu mieszkańcom Szczecina tłumnie przybywającym w nasze tereny do atrakcyjnych turystycznie Karkonoszy;

Jednocześnie prosimy o zaapelowanie przeciwko likwidacji połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Lublinem. O to połączenie kolejowe staraliśmy się od czerwca 2009 roku. Po pięciu latach starań spółka PKP Intercity zdecydowała się wydłużyć relację pociągu TLK „Karkonosze” Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia do Lublina. Po dwóch latach relacja tego pociągu zostanie skrócona od grudnia tego roku ponownie do Warszawy.

W czerwcu 2009 roku PKP Intercity zlikwidowało ostatnie dalekobieżne połączenie kolejowe do Kudowy Zdrój. Obiecano nam, że kursowanie tych połączeń zostanie wznowione po rewitalizacji linii kolejowej nr 309 Kłodzko- Kudowa Zdrój. Niestety słowa nie dotrzymano ale nasze usilne starania spowodowały, że na wakacje tego roku wróciły postulowane przez nas połączenia kolejowe z Gdyni i Warszawy, które będą realizowane do końca sierpnia. Zubożały ekonomicznie, ale bogaty turystycznie rejon Kotliny Kłodzkiej potrzebuje codziennych połączeń kolejowych z Pomorzem i Mazowszem. Przedstawione w czerwcu tego roku przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju informacje mówią o powrocie tych połączeń jako codzienne ale PKP Intercity bardzo szybko zmienia zdanie i na dzień dzisiejszy nie wiadomo, czy postulowane połączenia ruszą w trasę od 13 grudnia 2015.
Jeszcze trudniejsza sytuacja w połączeniach dalekobieżnych jest na liniach kolejowych nr 273 Wrocław- Zielona Góra- Szczecin i na odcinku linii E-30 biegnącym ze Zgorzelca do Wrocławia. W 2013 roku PKP Intercity zlikwidowało kursujące od ponad 40 lat połączenie kolejowe Zielonej Góry i Głogowa z Krakowem i Przemyślem. Obecnie na tej trasie kursuje tylko jeden pociąg w relacji Zielona Góra- Lublin, który nie zabezpiecza doszczętnie potrzeb transportowych mieszkańców tego regionu. Prosimy o interwencję w sprawie przywrócenia połączenia kolejowego Zielona Góra- Przemyśl i Szczecin- Zielona Góra- Wrocław, tak aby cała linia 273 była skomunikowana z Zachodnią i Południową Polską. Powyższe połączenia funkcjonowały przez ponad 30 lat i cieszyły się sporym zainteresowaniem wśród pasażerów.
Największy problem istnieje na linii E-30 Zgorzelec- Wrocław. Zmodernizowana za kwotę 2,5 mld złotych linia kolejowa obecnie w naszej ocenie nie jest dostatecznie wykorzystywana przez przewoźników kolejowych. Na wspomnianej linii nie kursuje ani jeden pociąg dalekobieżny! Wszystkie pociągi kończą bieg na stacji Wrocław Główny, gdzie aby dostać się dalej w głąb kraju trzeba być skazanym na przesiadki. Komitet już od 6 lat interweniuje w tej sprawie u przewoźnika PKP Intercity, ale do tej pory nasze apele są niezauważane! W obecnym projekcie rozkładu jazdy analizowana jest możliwość uruchomienia połączenia kolejowego do Warszawy w kategorii Express Intercity. Informacje docierające ze strony spółki kolejowej są jednak niejednoznaczne. Mówi się o analizowanym wprowadzeniu dwóch połączeń z Legnicy do Warszawy i z Węglińca do Warszawy. W naszym odczuciu puszczanie pociągu takiej kategorii tylko z Legnicy nie zabezpieczy potrzeb transportowych tej linii kolejowej, ponieważ Legnica leży na jej końcówce. Przywrócenie połączenia kolejowego z Węglińca jest w naszej ocenie idealnym rozwiązaniem. Pociąg przejeżdżałby przez Chojnów, Bolesławiec i Legnicę z jednoczesnym skomunikowaniem na stacji Węgliniec z pociągami regionalnymi docierającymi od strony Lubania Śląskiego, Zgorzelca i Żar oraz na stacji Legnica od strony Jawora i Żagania.
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych oraz Pani jako Premier Rzeczpospolitej Polskiej nie możemy dopuścić do degradacji kolejowej zachodniej i południowej części Dolnego Śląska. W związku z powyższym mam nadzieję, że powyższy apel spotka się z uznaniem ze strony Pani Premier a sama Pani Premier podejmie niezwłocznie działania aby wznowić dalekobieżny ruch kolejowy w wyżej wymienionych relacjach. Prosimy o konkretne działania oraz odpisanie na nasze pismo na adres e-mail kodlk@vp.pl



Z poważaniem Grzegorz Oleś
Prezes Komitetu Obrony
Dolnośląskich Linii Kolejowych
RUSZYŁ REMONT W STACJI JELENIA GÓRA
Image and video hosting by TinyPic

Nareszcie ruszył remont dworca kolejowego w stacji Jelenia Góra. O zdobycie środków na ten cel staraliśmy się już w roku 2011. PKP PLK obiecała, nam ten remont w 2013 roku, jednak jego rozpoczęcie wielokrotnie przesuwano tłumacząc się brakiem środków na jego kompleksową realizację. Pomimo tego w maju bieżącego roku spółka zapewniła nas, że nasze postulaty zostaną spełnione i dotrzymała słowa. 15 czerwca zamknięto dla ruchu peron nr 4. Początkowo prace opierały się na rozbiórce torów dojazdowych do peronu. Obecnie z peronu czwartego jedyne co pozostało to obudowa małego zadaszenia przy schodach wejściowych na peron. Reszta jest doszczętnie rozebrana. Infrakol wziął się również za rozbiórkę peronu nr 3. Demontują posadzkę i wiatę peronową. Ruch pociągów odbywa się na peronie nr 2 oraz specjalnie otwartym dla ruchu pasażerskiego torze 10 przy peronie 1a. Pociągi jadące od strony Szklarskiej Poręby w kierunku Wrocławia wjeżdżają na tor drugi przy peronie drugim. W odwrotnym kierunku ruszają z toru czwartego przy peronie drugim. Z peronu 1a odprawiane są natomiast pociągi jadące w kierunku Węglińca. O dalszym postępie prac będziemy Państwa na bieżąco informować.
JUŻ ZA TYDZIEŃ "ROZEWIEM" DO KŁODZKA I KUDOWY ZDRÓJ
Image and video hosting by TinyPic


Już z 26 na 27 czerwca pociąg pośpieszny TLK "Rozewie" Gdynia- Jelenia Góra pociągnie wagony bezpośrednie do Kudowy Zdrój przez Strzelin, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko. To oznacza, że po raz pierwszy od ponad 6 lat do Kudowy, Polanicy i Dusznik zawita pociąg dalekobieżny. Stało się tak dzięki naszej współpracy z mieszkańcami regionu kłodzkiego i przedstawicielami gmin i miejscowości położonych na trasie przejazdu tego pociągu na odcinku Wrocław- Kudowa Zdrój. O to połączenie KODLK starało się już od września 2012 roku. 14 pism, które napisaliśmy w okresie od roku 2012 do roku 2014 w tej sprawie pomogło, aby Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju wspólnie z PKP Intercity uruchomiło połączenie, które kursowało nieprzerwanie do Kudowy przez ponad 40 lat. Z nieoficjalnych informacji, które otrzymaliśmy Ministerstwo wraz ze spółką PKP IC planuje również uruchomienie tego połączenia na rozkład jazdy 2015/16. Wszystko jednak oczywiście zależy od frekwencji. Dlatego już dziś serdecznie zachęcamy wszystkich Państwa do podróżowania tym pociągiem nad polskie morze. Niech kolej w regionie kłodzkim odzyskuje pomału swój dawny świetny blask!!!
WOJNA O POCIĄG NA ZGORZELECKIEJ DO WARSZAWY TRWA!
Image and video hosting by TinyPic


KODLK dotarło do założeń dotyczących przyszłorocznego rozkładu jazdy pociągów z którego wynika, że na linii zgorzeleckiej planowany jest tylko pociąg z Legnicy do Warszawy i to w kategorii EIC, czyli niedostępnej dla przeciętnego "zjadacza chleba". W związku z powyższym zaalarmowaliśmy po raz kolejny przedstawicieli Bolesławca. Na ich reakcję nie trzeba było długo czekać. XXXV Konferencja Krajowa przedstawicieli gmin i powiatów Polskiej części Euroregionu Nysa została poświęcona min temu problemowi. Poniżej przedstawiamy treść pisma skierowanego do Minister Infrastruktury i Rozwoju Ewy Wasiak:

"Zgromadzeni na XXXV Konferencji Krajowej przedstawiciele gmin i powiatów polskiej części Euroregionu „Nysa” domagają się od rządu, podległych mu spółek kolejowych i samorządu województwa dolnośląskiego przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego zachodniej części Dolnego Śląska z Warszawą (Węgliniec/Lubań)

Jak się dowiadujemy, w rozkładzie 2015/16 PKP Intercity przywraca bezpośrednie połączenie Legnica – Warszawa; będzie to powtórzenie błędu z rozkładu 2012/13 zamiast gwarantującego sukces przedłużenia tej relacji do Węglińca/Lubania, a po zelektryfikowaniu linii do Zgorzelca.
Końcem 2014 roku zlikwidowano bezpośredni pociąg do Berlina/Hamburga, a w marcu 2015 roku pociągi Drezno – Wrocław. W ten sposób doprowadzono do niedostępności kolejowej naszego regionu od strony Niemiec, jaka nie miała jeszcze miejsca w historii.
Sprzeciwiamy się marginalizacji i peryferyzacji południowo-zachodniej części Polski. Te procesy rujnują dwudziestoczteroletnie starania o integrację polskiej, czeskiej i niemieckiej części pierwszego polskiego euroregionu „Nysa”
". Samorządowcy chcą również przywrócenia bezpośrednich połączeń kolejowych na Magistrali Zgorzeleckiej do Drezna i Berlina. O efektach i dalszych działaniach będziemy Państwa na bieżąco informować.
PO SZEŚCIU LATACH PRZERWY Z KUDOWY DO GDYNI
Image and video hosting by TinyPic


Po sześciu latach przerwy wraca bezpośredni pociąg z Kudowy Zdrój przez Kłodzko, Wrocław, Poznań, Bydgoszcz, Gdańsk do Gdyni Głównej. Połączenie wystartuje z Gdyni o godz 21:08 aby w Kudowie zameldować się o 8:17. Powrót do Gdyni planowany jest z Kudowy na godzinę 20:24 a przyjazd do Gdyni na 7:54. Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych starał się o to połączenie od 2012 roku. Spółka PKP Intercity postanowiła w tym rozkładzie uruchomić pociąg TLK "Rozewie" w relacji z Gdyni do Kudowy w w sezonie wakacyjnym. Nie wykluczone jednak, że od grudnia na stałe zagości on w Kłodzku, Polanicy, Dusznikach czy Kudowie. PKP IC planuje uruchomienie w tym pociągu wagonów do Kudowy Zdrój codziennie. KODLK osobiście się o to postara. Wszystko zależne jest od frekwencji w wakacje, dlatego już dziś serdecznie zachęcamy do korzystania z tego połączenia.
INFRAKOL ZMODERNIZUJE PERONY W JELENIEJ GÓRZE
Image and video hosting by TinyPic


PKP PLK zakończyło już procedury przetargowe dotyczące modernizacji peronów i wiat peronowych w stacji Jelenia Góra. Najkorzystniejszą okazała się oferta konsorcjum Infrakol, Track Tec Construction której kwota wynosi 19 mln 480 tys. Do przetargu przystąpili również: Budimex, Ferrovial Agroman i konsorcjum Przedsiębiorstwo EL-IN, Intop Warszawa, konsorcjum ETF Polska, oraz Skanska. Przy wyborze wykonawcy brano pod uwagę: cenę (70 proc.), termin realizacji (20 proc.) i gwarancję (10 proc.). Prace mają zostać zakończone do 11 grudnia 2015, chodź PKP PLK informuje, że ostatecznym terminem jest kwiecień 2016r.
Strona 2 z 25 < 1 2 3 4 5 > >>
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
Image and video hosting by TinyPic
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
ŚWIATOWY RANKING KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI
ŚWIATOWY RANKING KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
KOLEJOWA TOPLISTA
100 najlepszych stron o kolejach

Kolejowa Toplista
POGODA
KARKONOSZE: GÓRY IZERSKIE: KOTLINA KŁODZKA: ŁUŻYCE: INNE MIASTA:

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie