STRONA GŁÓWNA · O NAS · KONTAKT · KODLK W ŚWIETLE MEDIÓWSierpień 28 2016 15:56:09
Reklama
Saturn.pl
NASZ KANAŁ NA YOU TUBE

ZAPRASZAMY NA NASZ KANAŁ NA YOU TUBE!
Facebook
ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA NASZEGO PROFILU NA FACEBOOKU::
FACEBOOK KODLK
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
SENTYMENTALNA PODRÓŻ W CZASIE
Linia: Jaworzyna Śląska -Kędzierzyn Koźle
Linia: Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra- Zgorzelec
Linia: Wałbrzych - Kłodzko
Linia: Jelenia Góra- Mysłakowice- (Karpacz)- Kowary- Kamienna Góra- Marciszów
Linia: Jelenia Góra- Tanvald
Linia: Świeradów Zdrój -Lwówek Śląski- Legnica
Linia: Luban Śląski- Leśna
STATYSTYKI
Jak bardzo popularna jest nasza strona?
KOLEJ W SIECI
Kurier Kolejowy
Inforail
Rynek Kolejowy
OKOKO
Kolej w województwie śląskim
Kolejowy Portal Informacyjny
Kolejowe Mazowsze
Transport Kolejowy
Storna MK z Jeleniej Góry
Kolej w Szklarskiej Porębie
Serwis Kolejowy
Kolejowy Wrocław
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego Kolejowa Toplista
Kolejowa Iłowa
ZANIM WSIĄDZIESZ DO WAGONU ...
Archiwalne rozkłady jazdy
Aktualny rozkład jazdy
SPÓŁKI KOLEJOWE
InterCity
Przewozy Regionalne
Cargo
Koleje Dolnośląskie
POJEDZIE POCIĄG GLIWICE- KŁODZKO! Z KOTLINY KŁODZKIEJ RÓWNIEŻ DO POZNANIA!


Sukcesem zakończyły się starania KODLK i portalu Podsudecka.pl o wydłużenie przynajmniej jednej pary połączeń Gliwice- Nysa do Kłodzka p. Kamieniec Ząbkowicki oraz konferencja z dnia 18 marca 2016.W piśmie przesłanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego potwierdzono, że jedna para połączeń obsługiwanych składem SA103 wyruszy z Kłodzka o godzinie 8:50 a przybędzie w drodze powrotnej o godzinie 15:45. Dodatkowo uruchomiona zostanie również druga para na trasie Kędzierzyn Koźle- Kłodzko. Przyjazd do Kłodzka po 8 rano a odjazd z Kłodzka o 15:51. Wprawdzie nie znamy jeszcze terminów kursowania, ale jedno jest pewne, że przynajmniej w soboty i niedziele Kotlina Kłodzka odzyska połączenie z Górnym Śląskiem. Przypominamy, że nadal trwa walka o pociąg TLK z (Przemyśla) Krakowa do Kudowy Zdrój przez Nysę.

Cieszy również fakt, że po wielu miesiącach naszych starań Kotlina Kłodzka odzyska codzienne połączenie z Poznaniem. Pociąg Regio "Wilczka" obecnie jeżdżący z Poznania do Jeleniej Góry od przyszłego rozkładu pojedzie do Międzylesia. Oprócz tego PKP IC utrzyma sezonowe połączenia TLK z Kudowy Zdrój do Warszawy i Gdyni, który udało nam się wywalczyć w zeszłym roku a o czym informowaliśmy wcześniej. Dzięki naszym staraniom Kotlina Kłodzka będzie bardziej dostępna dla turystów a mieszkańcy będą mogli dojechać pociągiem nie tylko do Wrocławia.
KUDOWA ZDRÓJ: TLK DO WARSZAWY I GDYNI RÓWIEŻ W ROZKŁADZIE JAZDY 2016/17


Pomimo wielu spekulacji spółka PKP Intercity planuje utrzymanie sezonowych połączeń kolejowych łączących Kotlinę Kłodzką i Góry Stołowe z Warszawą i Gdynią. Oferta w przyszłorocznym rozkładzie będzie podobna do obecnej. Przypomnijmy, że w tym rozkładzie w ferie, wakacje, dłuższe weekendy i święta docierają do Kudowy pociągi TLK Aurora z Warszawy Wschodniej i TLK Artus z Gdyni Głównej. Jest to efekt działań naszych oraz przedstawicieli Kłodzka i Kudowy. Przypomnijmy że dzięki naszemu zaangażowaniu pociągi dalekobieżne z Gdyni i Warszawy docierają do Kudowy od 26 czerwca 2015 roku.
Perony 3 i 4 już gotowe!


Można już korzystać z nowo przebudowanych peronów nr 3 i 4 na jeleniogórskim Dworcu Głównym. Prace remontowe przeniosły się na peron 2 i 1. Stacja Jelenia Góra częściowo (peron 3 i 4) już posiada wyświetlacze, lepsze oświetlenie, windę i platformę dla osób niepełnosprawnych. Są również wyższe perony, monitoring i nowe zadaszenie peronowe. Aby skorzystać z platformy dla osób niepełnosprawnych przy peronie 4 należy skontaktować się z pracownikiem ochrony dworca który jest uprawniony do obsługi. Całość prac modernizacyjnych ma się zakończyć w grudniu tego roku. Całkowity koszt inwestycji wynosi 25 mln zł. W ten sposób Jelenia Góra będzie posiadała piękną stację, której nie powstydzi się żaden mieszkaniec.

Przypominamy, że jest to efekt starań naszych i naszych samorządowców w latach 2010-2013. Modernizacja dworca była kilkukrotnie przekładana, aż wreszcie doszła do skutku.
NASZE SUKCESY TO STRZAŁ W 10!


Obecnie wszystkie pociągi PKP Intercity kursujące poza Wrocław liniami kolejowy nr 273,274,275 i 276 to efekt naszej siedmioletniej działalności. Przypomnijmy, że oprócz wywalczonych w zeszłych latach pociągów TLK ze Szklarskiej Poręby i Kudowy Zdrój do Warszawy i Gdyni w obecnym rozkładzie udało się wywalczyć połączenia Węglińca z Warszawą, Jeleniej Góry z Białymstokiem, Przemyślem, Zielonej Góry z Przemyślem Wrocławia i Głogowa ze Szczecinem i Świnoujściem oraz Pendolino z Jeleniej Góry do Warszawy. Największą popularnością wśród wymienionych cieszy się jednak nadal nocny TLK z Jeleniej Góry do Gdyni. Na drugim miejscu pod względęm popularności plasuje się IC Mehoffer z Przemyśla do Jeleniej Góry i Zielonej Góry. Trzecie miejsce ( zaledwie po dwóch miesiącach kursowania) zajmuje IC Orzeszkowa do Białegostoku. Na kolejnym czwartym miejscu jest Pendolino JG- Warszawa. W czołowej piątce połączeń codziennych znajduje się TLK Aurora ze Szklarskiej Poręby do Warszawy.
Wśród pociągów sezonowych prym wiedzie TLK Światowid z Wrocławia do Świnoujścia. Drugie miejsce TLK Kudowa Zdrój- Gdynia Główna a trzecie TLK Kudowa- Warszawa Wschodnia. Według planów na przyszłoroczny rozkład jazdy uda się wywalczyć pociąg z Jeleniej Góry i Zielonej Góry do Lublina, tak więc oprócz obecnie kursujących dojdzie jeszcze połączenie z Lubelszczyzną. Zapraszamy do kożystania z usług PKP Intercity.
TO JUŻ PEWNE: DART DO BIAŁEGOSTOKU I PENDOLINO DO WARSZAWY OD 30 KWIETNIA

ED-250 "Pendolino" na stacji Wrocław Główny



ED-161 PESA Dart od 30 kwietnia pojedzie jako IC "Orzeszkowa" z Jeleniej Góry do Białegostoku


Na stronie PKP PLK pojawiły się już ostateczne rozkłady zamknięciowe obowiązujące w okresie od 12 III do 11 VI 2016. Wreszcie pojawił się tam długo oczekiwany, a wywalczony naszymi staraniami pociąg IC do Białegostoku. Pociągi pojadą od 30 IV.Planowany odjazd z Jeleniej Góry jest na godzinę 12:28 a przyjazd do stolicy Podlasia na 22:40. W drogę powrotną pociąg z Białegostoku wyruszy po godzinie 5 rano, aby do Jeleniej Góry dotrzeć o godz. 15:40. Również 30 IV do Warszawy wyruszy długo oczekiwane Pendolino. Pierwszy raz pociąg przyjedzie w Karkonosze 29 IV o 23:03. Dla mieszkańców Jeleniej Góry, jak i Wałbrzycha to historyczny moment. Tak nowoczesne składy jak Pendolino, czy PESA Dart na linii 274 Wrocław- Jelenia Góra jeszcze trzy lata temu były tylko marzeniem. Dziś możemy mówić o wielkim sukcesie zarówno naszym, Poseł Marzeny Machałek jaki i jeleniogórskich i dolnośląskich parlamentarzystów i związkowców. Z tej okazji dnia 30 IV o godzinie 11:30 na Stacji Jelenia Góra odbędzie się impreza kolejowa pod tytułem " Majówka z Dartem" której głównym organizatorem jest Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Przewidujemy słodki poczęstunek. Będą również baloniki, plakaty, zdjęcia i upominki. Główną atrakcją będzie przecinanie wstęgi podczas odjazdu pociągu PESA Dart do Białegostoku.
JELENIA GÓRA- LUBLIN MAMY WSPARCIE SAMORZĄDÓW


W sprawie przywrócenia połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Lublinem w zeszłym tygodniu wysłaliśmy pismo do Wiceministra Pawła Stommy- obecnie czekamy na odpowiedź. Swoje wsparcie wyraziła również władza. Poseł Marzena Machałek z okręgu jeleniogórsko- legnickiego i Poseł Monika Wielichowska z okręgu wałbrzyskiego zapowiedziały podjęcie działań w tej sprawie i wysłanie stosownych interpelacji do Premier Beaty Szydło. Obecnie również wysłaliśmy pismo do wszystkich samorządowców i senatorów obu okręgów. Poniżej jego treść:

My mieszkańcy Karkonoszy, Kotliny Jeleniogórskiej, Wałbrzycha i okolic domagamy się wydłużenia zgodnie z przyszłorocznym rozkładem jazdy pociągów 2016/17 relacji pociągu TLK I- 26102 BOLKO Lublin- Wrocław z i do Jeleniej Góry.


Naszym zdaniem likwidacja nocnego połączenia, które funkcjonowało w rozkładzie jazdy 2014/15 na odcinku Lublin- Warszawa jest nieuzasadniona i nieprzemyślana. W ten sposób utraciliśmy bezpośrednie połączenie kolejowe z Lubelszczyzną po raz kolejny. Dodatkowo przetrasowanie pociągu TLK “Aurora” relacji Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia przez Poznań a nie przez Katowice spowodowało utratę bezpośredniego połączenia Karkonoszy i Wałbrzycha z Górnym Śląskiem! W naszej ocenie prowadzone przez PKP Intercity działania są niedopuszczalne i nieprzemyślane. Wobec powyższego wnioskujemy o przywrócenie powyższego połączenia kolejowego do Lublina trasą przez Katowice, Kielce, Radom w rozkładzie jazdy 2016/17. W obecnym rozkładzie jazdy od marca tego roku figurowały będą dwa połączenia kolejowe z Łodzią. Puszczanie pociągu IC 
"Asnyk" do Łodzi Kaliskiej jest niepotrzebne i niezrozumiałe. Jeden pociąg w relacji Jelenia Góra- Białystok p. Łódź w zupełności wystarczy. Można dokonać zamiany połączeń i za omawianego "Asnyka" uruchomić z wyjazdem po godzinie 10:00 TLK do Lublina z Jeleniej Góry. Wagony do owego połączenia można wykorzystać w obiegu z TLK "Aurora" z Warszawy Wschodniej lub Gdyni Głównej, które bezczynnie cały dzień stoją w Jeleniej Górze i Szklarskiej Porębie. W ten sposób zwiększy się dostępność komunikacyjna naszego regionu bez zwiększenia dotacji ze strony Ministerstwa Infrastruktury, która przypuszczamy że w przyszłorocznym rozkładzie będzie na takim samym poziomie jak obecnie.


Do pozytywnych aspektów przemawiających za uruchomieniem połączenia do Lublina należą:
- przywrócenie połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Górnym Śląskiem, Kielcami, Radomiem i Lubelszczyzną;
- wprowadzenie konkurencji dla coraz słabiej funkcjonującej oferty PKS "Tour" Jelenia Góra;
- rozwój szeroko rozumianej turystyki w atrakcyjnym turystycznie rejonie Karkonoszy;
- lepsze wykorzystanie coraz lepiej funkcjonującej linii kolejowej nr 274;
- zwiększenie zainteresowania koleją jako najlepszego środka transportu po przez drastyczne skrócenie czasu przejazdu na linii kolejowej nr 274 prowadzącej z Wrocławia przez Świebodzice i Wałbrzych do Jeleniej Góry . 

Wprowadzenie powyższych zmian pozytywnie wpłynie na rozwój spółki PKP Intercity i całego Dolnego Śląska. 

Prosimy o wsparcie w postaci zorganizowania konferencji oraz wysłania pisma i interpelacji w wyżej wymienionej sprawie.

Z poważaniem Prezes
Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Grzegorz Oleś


Gdyby żadna ze stron nie wyraziła zgody na zorganizowanie konferencji w tej sprawie, my smai jesteśmy w stanie ją zorganizować w dniu 17 marca 2016.
REKRUTACJA NA NOWYCH CZŁONKÓW


Informujemy, że Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych prowadzi rekrutację, na nowych członków. Jeżeli jesteś pełen chęci, pomysłowy i chcesz coś zrobić dla kolei na Dolnym Śląsku i nie tylko, to zgłoś się do nas! Prowadzimy nabór na członków Komitetu dla osób powyżej 18 roku życia. Swoje zgłoszenie prześlij na adres e-mail kodlk@vp.pl CZEKAMY NA CIEBIE!

NOWY ROZKŁAD JAZDY 2015/16 IC "MEHOFFER" I EIC "ŁUŻYCE" STRZAŁEM W 10!
62936064141244084740.jpg

IC "Mehoffer" do Przemyśla Głównego startuje z Jeleniej Góry


Nowy rozkład jazdy 2015/16 przyniósł nam wiele niespodzianek. Spełniły się marzenia Komitetu o przywróceniu pociągu z Jeleniej Góry i Zielonej Góry do Przemyśla i z Węglińca do Warszawy. Oba połączenia cieszą się sporą popularnością wśród pasażerów, chociaż trzeba pamiętać że to dopiero początek rozkładu jazdy. Również sezonowe pociągi do Kudowy Zdrój z Warszawy i Gdyni cieszą się rosnącą popularnością. Wszystko wskazuje na to, że starania Komitetu okazały się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę! Dwa kolejne sukcesy czekają jeszcze na uruchomienie. Chodzi oczywiście o IC "Orzeszkowa" z Białegostoku do Jeleniej Góry i IC "Światowid" z Wrocławia do Świnoujścia, ale tutaj przyjdzie nam poczekać najprawdopodobniej aż do maja.
"ŚWIATOWIDEM" NAD MORZE NA MAJÓWKĘ I NA WAKACJE

Ministerstwo Infrastruktury zdementowało informację, jakoby pociąg TLK "Światowid", który planowany był w rozkładzie jazdy 2015/16 w relacji Wrocław- Zielona Góra- Szczecin- Świnoujście został całkowicie usunięty z rozkładu jazdy. Pociąg pojedzie w relacji Wrocław- Świnoujście tyle, że na majówkę i w wakacje. Resort dodaje, że jeżeli frekwencja w tym połączeniu będzie zadowalająca to rozważona zostanie decyzja o uruchomieniu pociągu codziennie zgodnie z rozkładem jazdy 2016/17.

Poniżej przedstawiamy odpowiedź:

w nawiązaniu do pisma z dnia 6 października 2015 r., w sprawie rozkładu jazdy pociągów na trasie Wrocław – Zielona Góra – Szczecin potwierdzam, iż w rozkładzie jazdy pociągów 2015/2016 zaplanowano dzienne połączenie TLK w okresie majówki i wakacji letnich, na trasie Wrocław Główny – Świnoujście przez Zieloną Górę.



W ramach wstępnych prac nad rozkładem jazdy rozważany był całoroczny pociąg kursujący linią kolejową nr 273 Wrocław – Szczecin. Ponieważ środki dostępne w projekcie ustawy budżetowej na rok 2016 nie pozwalają na znaczne zwiększenie oferty przewozowej w porównaniu z rokiem 2015, PKP Intercity SA zaproponowała wykonywanie przewozów na linii nr 273 wyłącznie w sezonie letnim. Niemniej jednak, jeżeli połączenie będzie cechowało się wysoką frekwencją, w opinii resortu możliwe jest rozważenie utrzymania ww. przewozów jako połączenia całorocznego.



Ponadto pragnę wyjaśnić, iż PKP Intercity jako strona Umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich z dnia 25 lutego 2011 r. zobowiązana jest do wykonywania usług na określonych odcinkach sieci, jednak niektóre relacje mogą być obsługiwane sezonowo.
POCIĄGI PASAŻERSKIE DO MIEROSZOWA MOGĄ JEŹDZIĆ BEZ PROBLEMÓW


Szybka odpowiedź PKP Polskie Linie Kolejowe w Wałbrzychu zwiększyła zdecydowanie szansę na przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii kolejowej 291. W odpowiedzi na pismo wysłane 14.10.2015 w sprawie stanu technicznego linii kolejowej Wałbrzych- Mieroszów- Mezimesti Ryszard Jawor Radca Działu Eksploatacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakładu Lini Kolejowych w Wałbrzychu potwierdził, że: "nic nie stoi na przeszkodzie, aby po linii mogły kursować pociągi pasażerskie i autobusy szynowe". W związku z powyższym jeszcze w ten weekend wysłane zostanie do UMWD pismo z zapytaniem, czy planowane jest wznowienie ruchu pociągów na linii do Mezimesti i dlaczego pomimo dobrych parametrów ruch na tej linii obecnie odbywa się tylko za sprawą pociągów towarowych? Negatywna odpowiedź dla podstawę do szybkich i zdecydowanych działań w tej sprawie. Jeszcze w tym roku zainteresujemy tym problemem media i przedstawicieli Mieroszowa zarówno tego polskiego, jak i czeskiego. Poniżej mailowa odpowiedź PKP PLK:

Dzień dobry

Z upoważnienia Pana Dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Wałbrzychu w odpowiedzi na Państwa pismo z dnia 09.10.2015 r.

przesłane nam e-mailem w dnia 14.10.2015 r. informuję:

Linia nr 291 Boguszów Gorce Wschód - Mieroszów zgodnie z Załącznikiem 2.1 i 2.2 Regulaminu przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras

pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rjp 2014/2015 ( również w rjp 2015/2016) – jest dostępna dla pociągów pasażerskich i autobusów szynowych

o maksymalnej prędkości do km 20,600 - 70 km/h i dalej do km 32,563 – 30 km/h. Stan infrastruktury pozwala na prowadzenie ruchu pociągów, który obecnie po tej linii prowadzony jest całodobowo.

( szczegóły na naszej stronie internetowej: http://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kontrahentow/warunki-udostepniania-infrastruktury-i-regulaminy/regulaminy-przydzielania-tras-pociagow/regulamin-20142015/ ).

Społeczne zainteresowanie przewozami pasażerskimi na tej linii, które według Państwa jest duże – nie znajduje niestety potwierdzenia poprzez działania organizatora przewozów,

jak również licencjonowanych przewoźników kolejowych. W rozkładzie jazdy 2015/2016 nie została zamówiona żadna trasa dla pociągu pasażerskiego mimo iż nic nie stoi na przeszkodzie

aby takie przewozy mogły się odbywać.
DZIAŁANIA W SPRAWIE PRZYWRÓCENIA POŁĄCZEŃ KOLEJOWYCH NA LINII 291 DO MIEROSZOWA I MEZIMESTI OFICJALNIE ROZPOCZĘTE
Image and video hosting by TinyPic


W dniu dzisiejszym wysłanie pisma do PKP PLK oficjalnie rozpoczęliśmy działania w sprawie przywrócenia regionalnych połączeń kolejowych do Mieroszowa i Mezimesti. Poniżej treść pisma, które wysłaliśmy do Dyrektora IZ Wałbrzych Pana Romana Witulskiego:

Szanowny Panie Dyrektorze!
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych prosi o udzielenie informacji jakie są plany PKP PLK dotyczące linii kolejowej nr 291 Wałbrzych – Mezimestii, na której ruch pociągów pasażerskich został zawieszony w dniu 14 grudnia 2003. Zainteresowanie uruchomieniem przewozów pasażerskich na w/w linii jest ogromne zarówno po stronie polskiej jak i czeskiej. Uważamy, że linia ta posiada potężny potencjał przewozowy związany z działalnością Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz licznych szkół średnich i wyższych na terenie Wałbrzycha a w związku z tym zwiększającą się liczbą pracowników , uczniów i studentów z Mieroszowa i okolic . Także wielu mieszkańców Czech przyjeżdża na zakupy do Wałbrzycha. Linia posiada także walory turystyczne związane z uruchomieniem w Mezimestii centrum rekreacji WALZEL, oraz regionu skalnego miasta ADERSPACH. Jak wiemy linia 274 na odcinku od stacji Wałbrzycha Miasto do stacji Boguszów Gorce Wschód jest zmodernizowana w związku z tym aby przywrócić ruch pasażerski należałoby poprawić stan infrastruktury na odcinku Boguszów Gorce Wschód do granicy Państwa czyli od kilometra 17 706 do 31 300 linii 291.
W związku z powyższym prosimy o odpowiedź na poniżej zadane pytania:
1) Jaki jest obecny stan linii nr 291 na odcinku Boguszów Gorce Wschód – Mezimesti?
2) Czy obecnie istniejący stan infrastruktury, na linii kolejowej technicznie może pozwolić na przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii kolejowej nr 291?
Odpowiedź na pytania prosimy kierować pod adres e-mail kodlk@vp.pl lub na wyżej podany adres pocztowy.


O dalszych efektach naszej pracy będziemy Państwa na bieżąco informować.
Strona 1 z 25 1 2 3 4 > >>
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
Image and video hosting by TinyPic
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
ŚWIATOWY RANKING KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI
ŚWIATOWY RANKING KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
KOLEJOWA TOPLISTA
100 najlepszych stron o kolejach

Kolejowa Toplista
POGODA
KARKONOSZE: GÓRY IZERSKIE: KOTLINA KŁODZKA: ŁUŻYCE: INNE MIASTA:

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie